Όσοι γνωρίζετε κάποιον κοντινό σας άνθρωπο που έχει κάνει ψυχοθεραπεία έχετε σίγουρα παρατηρήσει μια πολύ σημαντική αλλαγή στο σύνολο της εικόνας και συμπεριφοράς του. Η γενική εικόνα του, είναι μια εικόνα γεμάτη ενέργεια, σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Κατά γενική ομολογία όσοι άνθρωποι ολοκληρώνουν την ψυχοθεραπεία τους αισθάνονται πολύ καλύτερα σχεδόν σε όλους τους τομείς της ζωής τους, πέραν του τομέα για τον οποίον αναζήτησαν την βοήθεια. Αυτό προσωπικά το λαμβάνω από κάθε άτομο που ολοκληρώνει την θεραπεία του, κι είναι το σημαντικότερο κομμάτι της δικιάς μου ανταμοιβής. Πολλά από τα κομμάτια της επιτυχίας του κάθε ατόμου οφείλονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός, αλλά γενικά υπάρχουν πράγματα που χαρακτηρίζουν γενικά σχεδόν όλους όσους πέρασαν από την διαδικασία της ψυχοθεραπείας.

Cyberchondria βλάπτει σοβαρά την υγεία. Το 90% των ατόμων που με επισκέπτονται έρχονται με έτοιμη διάγνωση , για το από τι πάσχουν. Και το 90% δεν είναι καθόλου υπερβολικό , βεβαιώθηκε μάλιστα φέτος τον Ιούνιο από τα γενικά αποτελέσματα που έδωσε η google για τις αναζητήσεις παγκοσμίως, που αναφέρει ότι το 1% όλων των αναζητήσεων αφορά ιατρικά θέματα κι ασθένειες. Το 1% αν αναλογιστούμε το πλήθος θεμάτων που μπορεί κάποιος να αναζητήσει στο  internet , είναι εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό.

Οι ομάδες μεταναστών βιώνουν μια πολύ υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης ψυχολογικών Διαταραχών, από όσο οποιαδήποτε άλλη κοινωνική ομάδα, διαπιστώνουν τα διεθνή αρχεία για την κατανομή των ψυχολογικών ασθενειών παγκοσμίως, σύμφωνα με έρευνα που έγινε το 2014.

Πολύ παλιότερα, ήδη πίσω στο 1932, ο ψυχίατρος OrnulvOdegaard, είχε δημοσιεύσει μια εργασία του στην οποία διαπίστωνε ότι οι Νορβηγοί μετανάστες στην Μινεσότα παρουσίαζαν πολύ μεγαλύτερη συχνότητα ψυχολογικών προβλημάτων σε σχέση με τους συμπατριώτες τους που συνέχιζαν να διαμένουν στην Νορβηγία. Η σπουδαιότητα αυτής της εργασίας είναι μεγάλη γιατί ουσιαστικά ήταν απ τις πρώτες που άγγιξαν το θέμα αυτό.

Μικρό μάθημα διαχείρισης θυμού

Όταν παίρνεις τα πράγματα προσωπικά , νοιώθεις προσβεβλημένος και απογοητευμένος. Αναζητάς εναγωνίως να διορθωθεί μια συμπεριφορά που εισέπραξες και αισθάνεσαι ότι σε αδικεί. Χωρίς να εξετάζεις εάν αυτή η συμπεριφορά αφορά πράγματι εσένα ή μήπως τελικά ο άνθρωπος οποίος ενήργησε έτσι , φέρεται γενικά και παντού έτσι, και άρα πρόκειται απλά για έναν βαθιά προβληματικό άνθρωπο που χρήζει περισσότερο λύπης παρά θυμού. Οι άνθρωποι τείνουμε να θεωρούμε προσωπική οποιαδήποτε κακή συμπεριφορά λαμβάνουμε, αλλά ποτέ ή σχεδόν ποτέ, δεν λαμβάνουμε προσωπικά μια πολύ καλή συμπεριφορά. Θεωρούμε δηλαδή ότι ο καλός είναι γενικά και με όλους καλός, αλλά δεν πιστεύουμε το ίδιο και για τον κακό που θεωρούμε ότι είναι κακός μόνο μαζί μας, κι εκεί είναι που ξεκινάει ο θυμός μας. Αυτό έχει ως τελικό αποτέλεσμα να θυμώνουμε με προβληματικούς ανθρώπους, και από την άλλη να χάνουμε από την ζωή μας πραγματικά αξιόλογους ανθρώπους...

Αν και τα περισσότερα όνειρα που βλέπουμε είτε δεν τα θυμόμαστε, είτε είναι περισσότερο προσωπικά κι αφορούν συγκεκριμένες καταστάσεις που ήδη ζούμε, υπάρχουν κάποια όνειρα που έχουν αναφερθεί ως τα πιο κοινά ανάμεσα σε όλα τα όνειρα. Αυτή είναι η ψυχολογική ερμηνεία τους:

Πτώση από υψηλό κτίριο

Δηλώνει συνήθως την αγωνία για την απώλεια ελέγχου σε γεγονότα που ζούμε. Νοιώθουμε ότι δεν μπορούμε να ελέγξουμε ή τροποποιήσουμε την εξέλιξή τους, κι αυτό μας φοβίζει και βιώνεται ως μια «πτώση κινδύνου». Μπορεί να αφορά γεγονός, πρόσωπο ή και γενικότερη κατάσταση , την οποία θα πρέπει να προσπεράσουμε αν θέλουμε να λυθεί το άγχος που την συνοδεύει.

Η συνήθεια της αναβλητικότητας μπορεί να αποτελέσει πραγματικά μεγάλο πρόβλημα, τόσο στη επαγγελματική μας ζωή στερώντας μας ακόμα και την εργασία μας, όσο και την καθημερινή μας ζωή, στερώντας μας ανθρώπους και στιγμές. Χαμένες ευκαιρίες, αυξανόμενο άγχος, δυσαρέσκεια για εμάς τους ίδιους και ενοχή, είναι σημάδια αυτής της άσχημης συμπεριφοράς.

Υπάρχουν πολλές τεχνικές αντιμετώπισης της αναβλητικότητας, 5 από τις πιο απλές είναι οι εξής:

1. Καθορίστε προθεσμίες

Αν οι εργασίες σας δεν έχουν προθεσμίες, αλλά «απλά πρέπει» να τις κάνετε, τότε πιθανότατα δεν θα τις κάνετε καθόλου. Ορίζοντας προθεσμίες είναι ένας καλός τρόπος για να αντιμετωπίσετε την αναβλητικότητα.

2. Ορίστε προτεραιότητες

Βάζοντας προτεραιότητες, θα είστε σε θέση να αντιμετωπίσετε όλες τις εργασίες σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να οργανώσετε την εργασία σας, θα ξέρετε τι πρέπει να κάνετε αυτή τη στιγμή και ποια καθήκοντα μπορούν να γίνουν το βράδυ κι έτσι θα είστε σε θέση να αποφύγετε την αναβλητικότητα.

3. Θυμηθείτε τους στόχους σας

Ρυθμίζοντας σωστά τους στόχους σας μπορείτε να μπείτε στο δρόμο της επιτυχίας και θα πρέπει να το θυμάστε αυτό. Ρίξτε μια ματιά σε παλαιότερους στόχους σας και δείτε τι έχετε καταφέρει να επιτύχετε.