Στρατηγικές άμεσης αντιμετώπισης του Άγχους

Όλοι οι άνθρωποι δεν αντιδρούμε το ίδιο στις ίδιες καταστάσεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα , στην ίδια κατάσταση άλλοι να αγχώνονται ελάχιστα κι άλλοι πολύ ως και δυσβάσταχτα. Τι είναι αυτό που κάνουν οι άνθρωποι που αγχώνονται λιγότερο ή όπως συχνά συνηθίζουμε να λέμε «αγχώνονται όσο πρέπει»;

Απαντώντας γενικά θα πούμε ότι έχουν αυτοέλεγχο κι αυτοπεποίθηση. Ποια άλλα στοιχεία όμως είναι αυτά που μπορούν να αποτελέσουν στρατηγικές αντιμετώπισης του άγχους μας;

Να παίρνουμε μόνο την ευθύνη που μας αναλογεί. Αναλαμβάνοντας μόνο το κομμάτι της ευθύνης που μας αναλογεί σε μια κατάσταση , αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας χωρίς όμως να θίγουμε την αυτοεκτίμηση μας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα λιγότερο άγχος από την πρώτη μας κιόλας αντίδραση.

Να αναζητούμε την δεύτερη σκέψη-λύση. Οι άνθρωποι που αγχώνονται υπερβολικά, τείνουν να θεωρούν την πρώτη τους σκέψη και αντίδραση σε ένα γεγονός , ως πραγματικότητα. Αυτόματα δηλαδή αποκλείουν τον εαυτό τους από όλες εκείνες τις διεξόδους από το άγχος που τους προκαλεί το συγκεκριμένο γεγονός.

Να κατανοούμε ότι δεν μπορούμε να καταφέρουμε πάντα τα πάντα. Μια υπερεκτίμηση των δυνάμεων μας , μας γεμίζει άγχος όχι μόνο για το γεγονός που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, αλλά και για όλα τα μελλοντικά γεγονότα, αφού ορίζουμε στον εαυτό μας δυνατότητες που τον εξωθούν στα άκρα.

Τέλος θα πρέπει να μην φοβόμαστε να ζητήσουμε βοήθεια. Να μην ντρεπόμαστε για τις αμφιβολίες μας και να ζητάμε την γνώμη αυτών που εμπιστευόμαστε. Και αν νοιώθουμε ότι το χρειαζόμαστε, να ζητάμε και την βοήθεια του ψυχολόγου.

©www.mersinias.gr